Partnerships

 

modint-logo

MODINT is de ondernemersorganisatie van fabrikanten, importeurs, agenten en groothandelaren van kleding, modeaccessoires, tapijt en (interieur)textiel.
Bij Modintzijn ongeveer 750 bedrijven aangesloten. Zij realiseren jaarlijks een gezamenlijke omzet van € 9 miljard in Nederland. Hiervan wordt ruim 50% geëxporteerd. De taak van MODINT is om samen met haar leden te zorgen voor een waardevolle toekomst.

MODINT's Missie
Modint onderneemt en verbindt door mét haar leden een waardevolle toekomst te creëren via innovatieve en zichtbare belangenbehartiging en dienstverlening.

www.modint.nl

 

 

CLICKNLnext fashion

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Het Innovatienetwerk CLICKNL is een onderdeel van de Topsector Creatieve Industrie. Onder regie van het netwerk is een breed gedragen innovatieagenda opgesteld, die de komende jaren uitgevoerd zal gaan worden. De samenwerking tussen onderzoek, bedrijfsleven en overheid staat hierbij centraal.  CLICKNL | NEXT FASHION richt zich op vier innovatiethema’s en de doorsnijdende thema’s business innovation (zie CLICKNL | CI NeXt) en cultureel erfgoed (zie CLICKNL | CULTURAL HERITAGE):

1. De waarde van mode (fashion values). Binnen dit thema gaat het om nieuwe en andere waarden, betekenissen en dimensies die mode en kleding kunnen krijgen voor de consument.
2. Mode en technologie (fashionable technology). Centraal staat de ontwikkeling van nieuwe, slimme, materialen door combinatie van textieltechnologie en ICT, inclusief de industriele productie ervan en toepassing voor een slimme keten.
3. Mode en duurzaamheid (sustainable design). De verduurzaming van de gehele productieketen door alternatieve vezels en garens, door verduurzaming van onderhoud (levenscyclus) en door verduurzaming van de logistiek.
4. Versterking van het innovatiesysteem. Omdat binnen de modesector zowel kleinschalige ondernemers als grote bedrijven opereren zijn de innovatievraagstukken voor beide partijen anders. Kleine modeontwerpers met ambitie zullen gebaat zijn bij vormen van ondernemerscoaching. ‘Kleine ontwerpers’ met een focus op duurzaamheid kunnen baanbrekend zijn in de kleinschalige toepassing van nieuwe vezels, terwijl grote ondernemingen die toepassing juist kunnen opschalen. De echt grote bedrijven willen en kunnen investeren in innovatie in alle stadia van de waardeketen: textiel, productie en retailing. Door hun onderzoeksvragen in het innovatieprogramma te betrekken, komt opschaling van experimenten door ‘kleine ontwerpers’ sneller dichterbij.


www.clicknl.nl/nextfashion

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


Partners van Tweede Nationaal Modecongres

 

FWN logo corporate-kleur-web  FashionWeek Nederland
FashionWeek Nederland is the largest and fast-growing Dutch fashion platform that represents the celebration of Dutch fashion talent, the building of bridges between creativity and commerce and the search for international connection. Based on its three pillars Connect, Grow and Celebrate and its four programmes Catwalk, Downtown, Fashion LAB and Fashion in Business, FashionWeek Nederland connects parties inside and outside the fashion industry, it promotes growth and development, and it celebrates all the wonderful things that the Dutch fashion has to offer in talent and creativity. FashionWeek Nederland organises activities throughout the year, focusing on fashion lovers
and professionals from fashion and related industries, including designers, labels, buyers, national and international press agencies, agents, the creative industry, government and semi-government and investors. FashionWeek Nederland works closely with Title sponsor Mercedes-Benz, Premium Partners Sanoma and L’Oréal and Programme partners Vodafone (Vodafone Firsts Fashion LAB) and ABN Amro (Fashion in Business, the Business Programme of FashionWeek Nederland).
FashionWeek Nederland organises the Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam twice per year.
www.fashionweek.nl

 
Mediapartner

FUM - Logo -FashionUnited High Res. JPEG 1 FashionUnited is een volledig onafhankelijk, international B2B modeplatform. Wereldwijd bereikt FashionUnited maandelijks meer dan 1.6 miljoen professionals uit de mode-industrie. Bezoekers kunnen binnen hun lokale website, in hun eigen taal, het laatste modenieuws, handelsstatistieken, een directory, display advertising, vacatures, employer branding pages, events, en het FashionUnited Netwerk vinden waar modeprofessionals met elkaar connecten, discussiëren en ideeën uitwisselen. FashionUnited, more fun and efficiency in fashion! 

 

 

 

 

 

Modint Ondernemingsorganisatie voor de Mode, Interieur, Tapijt en Textiel
Utrechtseweg 95 - 3702 AA ZEIST - K.v.K. Utrecht 40534321 - BTW 0076.03.812.B.01- info@modint.nl